Hanna Juvonen on Small Data Gardenin uusi asiakkuuspäällikkö

Hanna Juvonen aloitti lokakuun alussa Small Data Gardenilla asiakkuuspäällikkönä. Hänen tehtävänään on tehostaa ja kasvattaa yrityksemme myyntiä. Työ on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin. ”Täällä on mukavat työkaverit ja avoin, keskusteleva työkulttuuri. Minut on otettu hyvin vastaan kaikin puolin”, Hanna kehuu. ”Ilmapiiri on tosi vastaanottavainen kehitysideoille. Sain taiteelliset vapaudet kehittää myyntiä parhaaksi katsomallani tavalla. Se on palkitsevaa. Olen jo tunnistanut uusia kohderyhmiä, jotka voisivat hyötyä meidän palveluistamme.”

”Small Data Gardenin tuotteita ja palveluita myy mielellään”

Uuteen työhönsä Hanna päätyi rekrykonsultin yhteydenoton ansiosta. Tapaaminen herätti hänen kiinnostuksensa yritystämme kohtaan. ”Small Data Gardenin palvelut vaikuttivat hyödyllisiltä, tarpeellisilta ja mielenkiintoisilta. Sellaisilta, joita mielellään myy”, hän kertoo. Hannalla on laaja kokemus, joten IoT ja olosuhdeseuranta olivat hänelle helppoja aiheita ottaa haltuun. ”Olen aiemminkin toiminut sellaisten asiakkaiden kanssa, jotka työskentelevät työympäristöasioiden ja toimitilojen parissa. Olen katsonut sisäilmaolosuhdeasioita monelta kantilta.”  Riihimäkeläiselle myös työpaikan sijainti oli mukava bonus. ”Olen kulkenut 15 vuotta Riihimäen ja Helsingin väliä. Oli uskomaton sattuma, että näin läheltä kotia löytyi tällainen hieno kasvuyritys.”

30 vuotta myyntityötä

Hanna Juvonen on kokenut myynnin ammattilainen. ”Olen tehnyt 30 vuotta myyntiä ja asiakaspalvelua eri muodoissa. Aloitin työurani kampaajana. Omanlaistaan myyntityötä sekin. Myöhemmin opiskelin johdon assistentiksi ja siirryin varsinaisen myyntityön pariin. Olen toiminut tosi monilla eri aloilla, myynyt ja ratkaissut erilaisten asiakkaiden tarpeita”, hän kertoo. ”Small Data Gardenilla pääsen hyödyntämään vuosien varrella kerryttämääni tietoa eri toimialoilta ja niiden trendeistä.”

Uuden oppiminen on myyntityön suola

”Myynti on kohtaamista: palveluita ja tuotteita myydään ihmiseltä ihmiselle”, Hanna summaa. Parasta myyntityössä hänen mielestään on uuden oppiminen. ”Uteliaisuus on työn suola. Olen aidosti kiinnostunut kuuntelemaan asiakkaiden tarpeita ja tilanteita. Jokaisesta kohtaamisesta voi oppia jotain uutta. Se pitää kehittymisen nälkää yllä joka päivä.”